Er din hvidevare(r) inden eller udenfor normal 2 års garanti anbefaler vi, at du ringer direkte til servicemanden, for det produkt du har. Så kan i nemlig aftale servicedato med det samme.
Siemens | 44 89 88 10 | Bosch | 44 89 80 18 |
Witt produkter | 70 25 23 23 | Gorenje | 70 12 20 40 |
Miele | 43 27 11 00 | Gram | 73 20 11 80 |
Whirlpool | 44 88 02 22 | Eico | 70 13 02 22 |
Electrolux | 70 11 74 00 | AEG | 70 11 74 00 |
Robomow | 70 25 23 03 | Thermex | 36 70 70 29 |
Asko | 70 12 30 40 | Scandomestic | 72 42 55 71 |
Voss | 70 11 74 00 | Grundig | 70 13 02 22 |
Samsung | 70 70 19 70 | Silverline | 70 10 40 14 |
Når du handler hos os, er dit køb omfattet af købeloven og mangelreglerne. Det betyder at du kan reklamere over dit produkt i op til 24 måneder fra den dag, du har modtaget dine varer.
Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Kontakt os inden for rimelig tid
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har modtaget og opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
For alle hvidevarer bliver der udført såkaldt ”onsite” service. Det betyder, at producentens egne serviceteknikere udbedrer en eventuel skade eller mangel på din vare, der hvor varen befinder sig. Har du derfor en reklamation på en hvidevare, anbefaler vi derfor at du tager direkte kontakt til producentens servicepartner. Kontakt til servicepartnere finder du nederst på siden. På den måde går reklamationen hurtigst. Vi vil også gerne tilbyde dig at anmelde reklamationen. I det tilfælge skal du udfylde formularen nedersterst på siden.
OBS: Hvis serviceteknikeren ikke kan konstatere en fejl eller mangel på varen, eller hvis fejlen skyldes en forkert installation af varen, så kan servicepartneren opkræve betaling for arbejdstid og kørsel.
Når det gælder reklamationer på husholdningsapparater og småvarer, skal varen enten sendes til os eller leverandøren direkte. For information herom bedes du kontakte os her
Hvis din reklamation er berettiget, refunderer vi selvfølgelig dine fragtomkostninger i forbindelse med returnering af varen. Er reklamationen ikke berettiget, skal du selv betale for fragten, herunder også fragten tilbage til dig efter undersøgelsen. Hvis servicepartneren opkræver et gebyr af os for reparation eller ligende, forbeholder vi os retten til at afkræve betaling for denne omkostning af dig.
Husk altid at sende varen forsvarligt indpakket, helst i den originale emballage, og sørg for at få en kvittering for afsendelsen. Det er vigtigt, fordi du selv har ansvaret for varen, indtil vores chauffør henter den, eller du har afleveret den til forsendelse. Vi anbefaler at du gemmer postkvitteringer, Track&Trace-numre og lignende.
Når du modtager varen er det vigtigt, at det første du foretager dig, er at tjekke varens emballage. Ser varen beskadiget ud anbefaler vi, at du nægter modtagelse af chaufføren. Derefter udfylder du nedenstående formular. Har varen en mindre emballage skade, men varen ser ud til at være intakt, bedes du få chaufføren til at noterer "modtaget med forbehold" det på fragtseddlen.
Hvis der er tale om skjulte skader, altså skader der ikke kan konstateres ved leveringen, er det vigtigt, at du ikke tager varen i brug, før vores reklamationsansvarlige har vurderet skaden. Det er også vigtigt, at du gemmer den originale emballage, som dokumentation for at skaden ikke var synlig ved leveringen. Oplever du en skjult skade, bør du kontakte os hurtigst muligt. Skal du først montere din vare om et stykke tid, anbefaler vi derfor, at du med det samme pakker varen ud og tjekker, at den er som forventet.
Sørg for at udfylde skadesformularen korrekt og fyldestgørende og vedlæg billeddokumentation.
Har du købt en hvidevarer med 2 års garanti, skal du sende en mail med faktura og 2+2 garantibevis til Salg@hvidevareland.dk
Har du ikke dit ordrenummer, udfyld da gerne så mange oplysninger som muligt, så vi kan finde frem til din ordre. Skriv gerne grundigt hvad fejlen eller manglen drejer sig om.
Ønsker du at vedhæfte billeder, kan du i stedet sende en mail til Salg@hvidevareland.dk